Innovation för Inkludering - mot kvalitetsutbildning i flerspråkiga lärande sammanhang
Om projektet
Projektuppgifter
Projektstatus
Pågående 2025 - 2027
Kontaktperson
Forskningsämne
Forskningsmiljöer
Projektet närmar sig utmaningar med att tillhandahålla inkluderande utbildning i diversifierade flerspråkiga utbildningssammanhang (MLE) ur ett språk- och semiotiskt resursperspektiv. Nätverket samlar forskare från flera pågående projekt i Europa, Afrika och Asien som utforskar innovativa lösningar för att förstå och lösa frågor relaterade till kunskapstillgång och kommunikation i MLE-kontexter. Vi vill föra fram kunskapen om analytiska och teoretiska modeller som syftar till en mer holistisk förståelse av frågor relaterade till kunskapstillgång och utbyte i komplexa flerspråkiga sammanhang. Vi lägger fokus på innovativ pedagogisk design, metoder och verktyg som syftar till att öka kunskapstillgängligheten. Slutligen syftar nätverket till att öppna upp för ömsesidigt fördelaktiga kunskapsutbyten mellan det globala syd och globala nord.
Forskare
Forskargrupper
Samarbetspartners
- Joseph Siegel (Professor), Stockholms universitet
- Justin Zelime (Docent), University of Seychelles
- Laurie Butgereit (PhD), Nelson Mandela University, SA