Sebastian Piepenburg
Befattning: Doktorand Organisation: Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapE-post: c2ViYXN0aWFuLnBpZXBlbmJ1cmc7b3J1LnNl
Telefon: Telefonnummer saknas
Rum: F2229
Forskargrupper
Publikationer
Artiklar i tidskrifter |
Kapitel i böcker, del av antologier |
Konferensbidrag |
Rapporter |
Artiklar i tidskrifter
- Piepenburg, S. & Arensmeier, C. (2020). Demokratiutbildningens didaktik: internalisering, tänkande och handlande. Nordidactica: Journal of Humanities and Social Science Education (1), 115-136. [BibTeX]
Kapitel i böcker, del av antologier
- Piepenburg, S. & Lundahl, C. (2024). Begåvningsreserven som vetenskapligt och politiskt faktum. I: Anders Burman; Joakim Landahl; Anna Larsson, Pedagogikens politik: Utbildningsforskning och utbildningspolitik under efterkrigstiden (ss. 19-47). Huddinge: Södertörns högskola. [BibTeX]
- Piepenburg, S. (2024). Den politiska styrningen av Skolöverstyrelsens och Skolverkets forskningsprogram. I: Anders Burman; Joakim Landahl; Anna Larsson, Pedagogikens politik: Utbildningsforskning och utbildningspolitikunder efterkrigstiden (ss. 169-191). Huddinge: Södertörns högskola. [BibTeX]
- Piepenburg, S. (2023). Att organisera skolvärlden: En avhandling om politiseringen och vetenskapliggörandet av den svenska skolan. I: Johannes Westberg; Germund Larsson, Ny utbildningshistoriskforskning II: Nio bidrag från Forskarskolani tillämpad utbildningshistoria (ss. 137-152). Uppsala: Uppsala Studies of History and Education. [BibTeX]
Konferensbidrag
- Lundahl, C. & Piepenburg, S. (2022). The pool of ability as a discursive construction in the second wave of mass education. Konferensbidrag vid The 8th Nordic Education History Conference (NEHC2022), Aalborg, Denmark, May 25-27, 2022. [BibTeX]
Rapporter
- Piepenburg, S. (2022). Konsten att bli lärare: En alumn reflekterar utifrån två VFU-erfarenheter.. Örebro universitet (Framtidens lärarutbildning. Rapportsamling 2022:11). [BibTeX]