Marcus Sundhäll
Marcus Sundhäll Befattning: Universitetslektor Organisation: Institutionen för naturvetenskap och teknikE-post: bWFyY3VzLnN1bmRoYWxsO29ydS5zZQ==
Telefon: 019 303391
Rum: T2113
Forskningsämne
Forskargrupper
Publikationer
Artiklar i tidskrifter |
Böcker |
Konferensbidrag |
Rapporter |
Artiklar i tidskrifter
- Burtseva, E. , Sundhäll, M. , Tossavainen, T. & Wall, P. (2024). Engineering Students' Varying Motivation and Self-concept in Mathematics. International Journal of Engineering Education, 40 (1), 97-107. [BibTeX]
- Teledahl, A. , Andersson, E. , Harvey, F. , Rudsberg, K. & Sundhäll, M. (2024). Teachers' collective habits as critical for establishing collegial learning. Professional Development in Education. [BibTeX]
- Tossavainen, T. , Wall, P. & Sundhäll, M. (2022). Engineering Students' Mathematical Self-Concept and its Dependence on Their Study Habits and Views about Mathematics. International Journal of Engineering Education, 38 (5 A), 1354-1365. [BibTeX]
- Lundahl, C. , Wetterstrand, F. & Sundhäll, M. (2017). Att få sina bedömningar granskade: Lärares syn på de nationella provens syfte att främja likvärdig bedömning. Utbildning och Demokrati, 26 (2), 75-94. [BibTeX]
- Sundhäll, M. (2007). Trace class criteria for bilinear Hankel forms of higher weights. Proceedings of the American Mathematical Society, 135 (5), 1377-1388. [BibTeX]
Böcker
- Andersson, E. , Sundhäll, M. , Teledahl, A. & Rudsberg, K. (2022). Kollegialt lärande för skol- och undervisningsförbättring: ett helhetsperspektiv (1ed.). Lund: Studentlitteratur AB. [BibTeX]
Konferensbidrag
- Rudsberg, K. , Sundhäll, M. & Nilsson, P. (2019). Investigating the relation between teachers’ actions and students’ meaning making of mathematics. I: Jankvist, U. T., Van den Heuvel-Panhuizen, M., & Veldhuis, M., Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Konferensbidrag vid The Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht, Netheralands, February 6-10, 2019. (ss. 3746-3753). Utrecht, Netherlands: Creme. [BibTeX]
Rapporter
- Andersson, E. , Halvarsson Lundkvist, A. , Harvey, F. , Nilsson, P. , Rex, M. , Rudsberg, K. , Sundhäll, M. , Teledahl, A. & et al. (2019). Kollegialt Lärande i Örebros Skolor – KLÖS-projektet: Hur kan lärares kollegiala lärprocesser stödjas i syfte att skapa hållbara strukturer för utvecklingsarbete?. Örebro: Örebro universitet. [BibTeX]
- Lundahl, C. , Bonnevier, J. , Arensmeier, C. , Borgström, E. , Lennqvist-Lindén, A. , Nilsson, P. , Sundberg, B. , Sundhäll, M. & et al. (2016). Nationella proven i grundskolans årskurs 6 och 9: En uppföljning av lärares, rektorers och elevers uppfattningar om proven. Stockholm: Skolverket (Skolverkets rapport 447). [BibTeX]