Marcus Sundhäll
Marcus Sundhäll Position: Senior Lecturer School/office: School of Science and TechnologyEmail: bWFyY3VzLnN1bmRoYWxsO29ydS5zZQ==
Phone: +46 19 303391
Room: T2113
Research subject
Research groups
Publications
Articles in journals |
Books |
Conference papers |
Reports |
Articles in journals
- Burtseva, E. , Sundhäll, M. , Tossavainen, T. & Wall, P. (2024). Engineering Students' Varying Motivation and Self-concept in Mathematics. International Journal of Engineering Education, 40 (1), 97-107. [BibTeX]
- Teledahl, A. , Andersson, E. , Harvey, F. , Rudsberg, K. & Sundhäll, M. (2024). Teachers' collective habits as critical for establishing collegial learning. Professional Development in Education. [BibTeX]
- Tossavainen, T. , Wall, P. & Sundhäll, M. (2022). Engineering Students' Mathematical Self-Concept and its Dependence on Their Study Habits and Views about Mathematics. International Journal of Engineering Education, 38 (5 A), 1354-1365. [BibTeX]
- Lundahl, C. , Wetterstrand, F. & Sundhäll, M. (2017). Att få sina bedömningar granskade: Lärares syn på de nationella provens syfte att främja likvärdig bedömning. Utbildning och Demokrati, 26 (2), 75-94. [BibTeX]
- Sundhäll, M. (2007). Trace class criteria for bilinear Hankel forms of higher weights. Proceedings of the American Mathematical Society, 135 (5), 1377-1388. [BibTeX]
Books
- Andersson, E. , Sundhäll, M. , Teledahl, A. & Rudsberg, K. (2022). Kollegialt lärande för skol- och undervisningsförbättring: ett helhetsperspektiv (1ed.). Lund: Studentlitteratur AB. [BibTeX]
Conference papers
- Rudsberg, K. , Sundhäll, M. & Nilsson, P. (2019). Investigating the relation between teachers’ actions and students’ meaning making of mathematics. In: Jankvist, U. T., Van den Heuvel-Panhuizen, M., & Veldhuis, M., Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Paper presented at The Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht, Netheralands, February 6-10, 2019. (pp. 3746-3753). Utrecht, Netherlands: Creme. [BibTeX]
Reports
- Andersson, E. , Halvarsson Lundkvist, A. , Harvey, F. , Nilsson, P. , Rex, M. , Rudsberg, K. , Sundhäll, M. , Teledahl, A. & et al. (2019). Kollegialt Lärande i Örebros Skolor – KLÖS-projektet: Hur kan lärares kollegiala lärprocesser stödjas i syfte att skapa hållbara strukturer för utvecklingsarbete?. Örebro: Örebro universitet. [BibTeX]
- Lundahl, C. , Bonnevier, J. , Arensmeier, C. , Borgström, E. , Lennqvist-Lindén, A. , Nilsson, P. , Sundberg, B. , Sundhäll, M. & et al. (2016). Nationella proven i grundskolans årskurs 6 och 9: En uppföljning av lärares, rektorers och elevers uppfattningar om proven. Stockholm: Skolverket (Skolverkets rapport 447). [BibTeX]