Presentation av 2018 års pedagogiska utvecklingsprojekt
14 mars 2019 presenterade de medarbetare som under 2018 fått utvecklingsmedel från fakultetsnämnderna för pedagogiska projekt sina resultat vid en intern pedagogisk konferens organiserad av PIL.
Program och respektive projekts presentation finner du nedan i pdf-format. Har du frågor om innehållet kontakta respektive presentatör. Projekten för 2019 är i gång och vi hoppas hålla en ny konferens i början av 2020 för att presentera dessa.
- Historia på längden och tvären - en problemorienterad grundkurs på ämneslärarprogrammet. Presentatörer: Henric Bagerius, Tekla Alsbjer, Gabriel Hällqvist, Andreas Wendelsson.
- Nya delkurser på psykologprogrammet: studieresa för att förbereda färdighetsträning. Presentatör: Joakim Norberg
- Nya lärandeformer för undervisning i morfologi. Presentatörer: Magnus Grenegård och Eva Funk.
- Blackboard-dugga - fördjupning och kvantitativt metodstöd. Presentatörer: Nicklas Pettersson och Daniela Andrén.
- Improving the first encounter with programming for students in computer engineering. Presenter: Franziska Klügl.
- Enhancing feedback to students with Team Based Learning. Presenter: Steven Linton
- Utveckling och implementering av goda lärandesituationer under VFU. Presentatör: Mona Ewertsson
- Teaching Critical Inquiry: A New Course in University Pedagogy. Presenter: Claire Hogarth.
- Skrivutveckling i stora studentgrupper. Presentatörer: Ylva Uggla och Erik Löfmarck
- Forskningsbaserat lärande för en skola på vetenskaplig grund. Presentatörer: Christian Lundahl och Malin Hagström
- Att bygga en plattform för lärande. Presentatör: Magnus Hansson
- Flipped classroom-ett verktyg att förbättra kursen i Agroekologi? Erfarenheter från användningen av Scalable Learning. Presentatörer: Alf Ekblad och Ulf Hanell
- Forumspel i ett aktivt lärande. Presentatörer: Inger James och Ulla Ohlsson
- TBL samt retorik och kommunikation i civilrättsundervisningen. Presentatör: Johan Adestam