Företagsekonomi, Industriell marknadsföring, kandidatkurs, 7,5 hp

En allt större del av marknadsföringen handlar idag om utbyten mellan företag där
industriell marknadsföring är ett begrepp som belyser detta.

Kursen behandlar central forskning och aktuella praktiska frågeställningar inom området. Den ger djupgående insikt i nya industriella marknadsföringsperspektiv, exempelvis de växande tjänster som är kopplade till industriprodukter (tjänstefiering), och nya typer av relationer mellan företag, bland annat de som är kopplade till att tillhandahålla cirkulära lösningar. Dessa frågor rör hela företagets strategiska åtgärder, marknadspositionering, resultat och externa relationer, särskilt i ett sammanhang där effekter på värdekedjan och bedömningar av sociala, miljömässiga och ekonomiska resultat blir allt viktigare för industriföretag.

Utöver att lära dig om ny forskning kommer du, i grupp, att tillämpa teori på ett praktiskt projekt och föreslå lösningar på företagsrelaterade problem i det industriella sammanhanget. Kunskaperna som erhålls på kursen är viktiga inte bara för framtida marknadsförare utan också för alla som har föreställt sig en karriär i ledande positioner. Kursen utgör också en viktig förberedelse för uppsatsarbeten inom utbildningen.


Övrigt:Viss undervisning kan komma att hållas på engelska.

Fördjupning

Grundnivå, har mindre än 60 hp kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav (G1F)

Institution

Handelshögskolan vid Örebro universitet

Kursen ges vid följande tillfällen

Förkunskapskrav: Företagsekonomi, grundkurs, 30 högskolepoäng och 15 högskolepoäng från Företagsekonomi, fortsättningskurs, 30 högskolepoäng.

Urval: Antal avklarade högskolepoäng tagna senast sista anmälningsdag (TPBC)

Kursplan

Anmälningskod: ORU-V2609

Förkunskapskrav: Företagsekonomi, grundkurs, 30 högskolepoäng och 15 högskolepoäng från Företagsekonomi, fortsättningskurs, 30 högskolepoäng.

Urval: Antal avklarade högskolepoäng tagna senast sista anmälningsdag (TPBC)

Kursplan

Anmälningskod: ORU-H2010

Anmäl dig nu

Förkunskapskrav: Företagsekonomi, grundkurs, 30 högskolepoäng och 15 högskolepoäng från Företagsekonomi, fortsättningskurs, 30 högskolepoäng.

Urval: Antal avklarade högskolepoäng tagna senast sista anmälningsdag (TPBC)

Kursplan

Anmälningskod: ORU-V2009