Datorgrafik för civilingenjörer, 7,5 hp
Den här kursen innehåller teori och praktik för att skapa realistiska bilder. Vi tar upp vanliga tekniker som används för 3D-realtidsgrafik i spel, samt fysikaliskt baserad simulering av material och ljussättning. Dessutom tekniker som används i filmproduktioner, som path tracing och ray tracing. Du kommer att få implementera flera tekniker från grunden, och förhoppningsvis kommer du att se på världen på ett nytt sätt efter kursen, men en djupare förståelse för varför saker och ting ser ut som de gör.
Fördjupning
Avancerad nivå, har endast kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav (A1N)
Institution
Institutionen för naturvetenskap och teknik
Kursen ges vid följande tillfällen
-
Förkunskapskrav: Integraler och differentialekvationer, 7,5 hp, Linjär algebra för civilingenjörer, 7,5 hp, Algoritmer, datastrukturer och komplexitet för civilingenjörer, 7,5 hp samt Programvaruutveckling för civilingenjörer, 15 hp. Dessutom krävs Engelska 6/Engelska B.
Urval: Antal avklarade högskolepoäng tagna senast sista anmälningsdag (TPAV)
Anmälningskod: ORU-H5624