Här kommer frågor och svar som kan dyka upp under mässdagen. De är uppdelade efter ansvarsområde men det kan vara bra att titta igenom de andra områdena också då man aldrig vet vad man stöter på för problem oavsett område.
Allmänt
Q – Jag blir sjuk?
A – Det löser vi på plats. Viktigt att kontakta och meddela gruppledaren så fort som möjligt.
Q - Jag har för lite att göra?
A – Fråga gruppansvariga om det behövs hjälp någon annanstans. Annars mingla runt, besök montrar samt gå till andra hus på Campus och promota mässan
Q - Var kan man slänga kartonger och skräp?
A – Vi kommer ha vagnar för skräp som körs ut på morgonen innan mässan börjar och efter mässan. (passerkort krävs kontakta gruppledare)
Mässvärdar
Q - Eluttag fungerar inte
A- Eluttagen ska testas kvällen innan av campusservice.
Q - Internet fungerar inte
A – Kontakta gruppledaren eller kontakta IT 019-303166
Q – Vart finns extra förlängningssladdar?
A – Kontakta din gruppledare som kontaktar campusservice.
Q - Företaget har glömt material typ sax, papper, pennor?
A – I informationsdisken i garderoben finns det kontorsmaterial, datorer, möjlighet att skriva ut samt annat som kan komma att behövas.!
Q - Vad gör jag om jag får frågor om kontaktsamtal?
A – Berätta att vi i år inte haft möjlighet att planera samtalsytor, men att det finns spontana i ytor i N1001, N1003 & N1005 ifall de är intresserade. Visa vägen dit
Q -Vad gör jag om företagen ställer frågor jag inte kan svaret på?
A – Säg att du inte kan svara just ni men att du skall ta reda på det och återkomma till företaget. Fråga en kollega eller din gruppledare och återkoppla sedan till företaget.
Infodiskar
Q– Vad händer om jag inte vet svaret på frågorna som ställs?
A – Be dem vänta och att du ska ta reda på svaret. Be om hjälp, kontakta din gruppledare.
Garderober
Q - Vad gör jag om en student vill lämna in sin jacka/väska?
A – Det går bra för studenter att lämna in sina saker också.
Q - Vad gör jag om garderoben blir full?
A - Då får du snällt berätta att det är fullt
Q - Vad gör jag om någon slarvat bort sin lapp?
A - Då får personen återkomma efter stängning då vi tömt garderoben. Föremålet återfås mot bra beskrivning.
Q - Vad händer om något försvinner?
A - Be personen komma tillbaka när mässan är klar. Är saken fortfarande borta då, så gäller att allt som lämnats in, har lämnats in på egen risk.
Q - Vad gör jag om någon undrar över saker gällande mässområdet?
A - Svara efter bästa förmåga annars hänvisa till Infodiskarna.
Q - Vad gör jag om någons värdesaker försvunnit?
A - Allt som lämnas in i garderoberna, lämnas in på egen risk. Det vill säga att vi tar inget ansvar om något skulle vara borta när personen återfår sitt/sina föremål.
Parkeringen
Q - Parkeringen blir full?
A- Hänvisa till alternativa parkeringar på campus, bakom teknikhuset, bakom musikhögskolan och bakom idrottshuset. I annat fall finns parkering bakom muttrarna vid åstadalsvägen
Q - Personal och studenter är sura och otrevliga för att parkeringen inte är reserverad?
A - Håll humöret uppe och hänvisa till de alternativa parkeringarna. Det har gått ut meddelande till utställarna att de hittar parkering på egen hand och att de bör vara ute i god tid.
Q - Det snöar och behöver skottas mer?
A - Ring Akademiska Hus 019-192366
Gratis är gott
Q - Vad gör jag om något annat tar slut – fika eller dryck?
A – Tar bullarna slut så är dom slut tyvärr. Vi laddar för ett visst antal i Gratis är gott och stävar mot att alla åtminstone skall få något med sig därifrån, om det så bara är en kaffe eller te och give away.
Kaffe finns mer att beställa från Kraka.
Q -Vad händer om det blir kaotiskt med folk på en och samma gång?
A - Stå dörrvakt och be folk komma tillbaka lite senare. Behöver ni hjälp med det kontakta din gruppledare för delegering.
Q - Vad gör jag när soppåsarna är fulla?
A - Ta fram en ny soppåse och kontakta din gruppledare.
Q - Vad gör jag när fikat tar slut?
A - Ta undan faten och släng skräp.
Q - Vad gör jag när allt i loungen är slut?
A – Fyll på om det är passande tidpunkt annars börja städa av.
Q - Vad gör jag om strömmen går?
A – Kontakta Teknisk Service 019-30 32 50.
Q - Vad gör jag om jag har lite att göra?
A - Se alltid till att det ser snyggt ut, att allt är i ordning och passa på att städa. Om det redan är gjort så meddela gruppledaren och fråga om det finns något att göra.
Q - Vad gör jag om det är för mycket att göra?
A - Meddela gruppledaren snarast och be om hjälp, don’t be a hero.
Kommunikation
Q - Någon från TV, Radio, Tidning är på campus och vill prata med ansvarig om Campusmässan. Vad gör jag?
A - Kontakta projektledare Anna Asplund.