Örebro universitet erbjöd samverkan på företagsmässa

Karolina Johansson och Torbjörn Holmstedt från Lasertech under företagsmässan i Karlskoga. Tillsammans med Örebro universitet erbjuder de just nu en uppdragsutbildning i 3D-printing.

När Alfred Nobel Science Park i samarbete med Västerås Science Park
under fredagen genomförde en företagsmässa i Karlskoga fanns Örebro universitet på plats.

– För oss är detta ett perfekt sätt att träffa företag och visa upp vårt erbjudande, säger Camilla Ulvmyr som arbetar som Uppdragssamordnare på Örebro universitet.

Under mässan, som arrangerades på Björkborn i Karlskoga, deltog företag som ABB, Nethouse och Beijer Electronics. Här fanns också kommuner och organisationer representerade. Alla på plats tog chansen att presentera sina tjänster och produkter samtidigt som det fanns tid för samtal och mingel
– Vi förbättrar hela tiden vårt sätt att samverka med omvärlden. Numera bedriver vi framgångsrikt både student och – forskningssamverkan.
– Det här är också ett bra sätt för oss att nätverka med våra partners här i Karlskoga, tydliggör Camilla Ulvmyr.

En av dessa partners är företaget Lasertech. Tillsammans med Örebro universitet samarbetar man bland annat runt en uppdragsutbildning i 3D-printing som startar efter sommaren.