Vem får boka?
Endast studenter i föreningars styrelser får göra lokalbokningar. Detta förhindrar att bokningar läggs i föreningars namn utan dess styrelses kännedom eller tillåtelse.
Kontaktpersonen som lägger bokningen behöver bifoga ett protokoll från valmöte eller dylikt där det framgår att personen blivit invald i styrelsen. Eventuellt krävs kompletterande dokumentation som förtydligar styrelsens/föreningens sammansättning i de fall det handlar om utskott inom föreningen eller en självkonstituerande styrelse.
Vi har förståelse för att valmöten nyligen kan ha skett eller kommer dröja en tid. Om detta innebär svårigheter för er kan ordförande i kårsektionen/föreningen kontakta Infocenter för eventuellt uppskov från dessa nya krav.
Sammanfattningsvis behöver du som bokar lokal åt en studentförening uppfylla följande krav:
- Vara registrerad på en kurs vid Örebro universitet innevarande termin
- Ha en befattning i din föreningsstyrelse
- Bifoga protokoll från valmöte (vänligen gör detta vid varje enskild bokning)
Avgift eller avgiftsfritt?
Samtliga lokaler vid Örebro universitet bokas och nyttjas avgiftsfritt av studentföreningar. För övriga resurser, så som AV-tekniker eller extra lokalvård, tillkommer dock avgift enligt ordinarie taxa.
Ordinarie taxa för AV-tekniker:
- Förmån för studentföreningar: debiteras ej helgfria vardagar mellan kl 08.00-16.00
- Måndagar-torsdagar mellan kl 08.00-22.00: 550 kr/h
- Fredagar mellan kl 08.00-19.00: 550 kr/h
- Övrig tid (inkl. helgdagar): 1000 kr/h
Ordinarie taxa för extra lokalvård:
- Uppdaterad information saknas i dagsläget
Här kan du läsa de allmänna villkoren för extern uthyrning vid Örebro universitet.