Mari-Ann Karlsson
Mari-Ann Karlsson Befattning: Universitetsadjunkt Organisation: Handelshögskolan vid Örebro universitetE-post: bWFyaS1hbm4ua2FybHNzb247b3J1LnNl
Telefon: 019 303008
Rum: N3030
Forskningsämne
Forskningsprojekt
Pågående projekt
Publikationer
Kapitel i böcker, del av antologier |
Konferensbidrag |
Rapporter |
Samlingsverk (redaktör) |
Kapitel i böcker, del av antologier
- Karlsson, M. (2003). Från Lumiere till företagsfilm: filmens stora roll som företagsinformation. I: Staffan Teste, Guldklappan 40 år: jubileumsskrift. Stockholm: Sveriges informationsförening. [BibTeX]
Konferensbidrag
- Karlsson, M. (2007). Aesthetic management and the artistic work in organizing otherness in firms: the role of aesthetics and creativity in organizing and working between artists, firms and organizations. Konferensbidrag vid The 19th Nordic Academy of Management Conference, "The Future of Nordic Business Schools", Bergen, 9th-11th of August. [BibTeX]
- Karlsson, M. (2005). Corporate film and aesthetical management. Konferensbidrag vid 21st EGOS Colloquium, Freie Universität Berlin, June 30-July 2. [BibTeX]
Rapporter
- Karlsson, M. (2004). Kreativ impuls. Örebro: Örebro universitet. [BibTeX]
Samlingsverk (redaktör)
- Hultman, C. M. (ed.) & Karlsson, M. (ed.) (2002). Marknadsföring och den nya affärslogiken: antologi med fem resultatrapporter. Örebro: Örebro universitet. [BibTeX]