Jakob Hedlund
Befattning: Doktorand Organisation: Institutionen för hälsovetenskaperE-post: amFrb2IuaGVkbHVuZDtvcnUuc2U=
Telefon: Telefonnummer saknas
Rum: P2213
Om Jakob Hedlund
Jakob är leg. sjuksköterska och specialistsjuksköterska i anestesi. Jakob är antagen som doktorand och kombinerar sitt kliniska arbete med forskning och undervisning.
Forskning
Jakobs forskningsområde är studenters lärande med inriktning verksamhetsförlagd utbildning (VFU). I sitt forskningsprojekt studerar Jakob anestesisjuksköterskestudenters lärandesituation under VFU utifrån ett student- och handledarperspektiv.
Undervisning
Jakob undervisar på grund- och avancerad nivå för sjuksköterskor.
Samarbeten och uppdrag
Jakob är reviewer för vetenskapliga tidskrifter och styrelseledamot i Rf AnIva.
Forskningsprojekt
Pågående projekt
Forskargrupper
Publikationer
Artiklar i tidskrifter
- Jaensson, M. , Hedlund, J. & Blomberg, K. (2024). Experience of student nurse anesthetists´ learning in the operating room during the COVID-19 pandemic: a qualitative interview study. Journal of Perianesthesia Nursing. [BibTeX]
- Hedlund, J. , Blomberg, K. , Hjelmqvist, H. & Jaensson, M. (2024). Nurse anaesthetists' experiences of student nurse anaesthetist learning during clinical practice: a qualitative interview study. BMC Nursing, 23 (1). [BibTeX]
Artiklar, forskningsöversikter
- Hedlund, J. , Blomberg, K. , Hjelmqvist, H. & Jaensson, M. (2024). Student Nurse Anesthetists' and Supervisors' Perspectives of Learning in the Operating Room: An Integrative Review. Journal of Perianesthesia Nursing, 39 (2), 303-310.e8. [BibTeX]
Konferensbidrag
- Hedlund, J. (2024). Operationssalen som lärandemiljö. Konferensbidrag vid SFAI & AnIva veckan 2024, Helsingborg, Sweden, 17-20 September, 2024. [BibTeX]
- Hedlund, J. , Blomberg, K. , Hjelmqvist, H. & Jaensson, M. (2023). Student nurse anesthetists’ learning during clinical practice in the operating room. Konferensbidrag vid 6th International Conference for Perianaesthesia Nurses (ICPAN), Amsterdam, The Netherlands, 20-22 September, 2023. [BibTeX]