Frida Harvey
Befattning: Universitetsadjunkt Organisation: Institutionen för naturvetenskap och teknikE-post: ZnJpZGEuaGFydmV5O29ydS5zZQ==
Telefon: 019 301413
Rum: T2107
Forskningsämne
Forskargrupper
Publikationer
Artiklar i tidskrifter |
Artiklar, forskningsöversikter |
Konferensbidrag |
Licentiatavhandlingar, sammanläggningar |
Manuskript |
Rapporter |
Artiklar i tidskrifter
- Teledahl, A. , Andersson, E. , Harvey, F. , Rudsberg, K. & Sundhäll, M. (2024). Teachers' collective habits as critical for establishing collegial learning. Professional Development in Education. [BibTeX]
- Harvey, F. & Nilsson, P. (2022). Contradictions and their manifestations in professional learning communities in mathematics. Journal of Mathematics Teacher Education, 25 (6), 697-723. [BibTeX]
- Hagström, M. & Wetterstrand, F. (2018). EPA blir STAR: Problemlösning i matematik. Nämnaren : tidskrift för matematikundervisning (1), 37-40. [BibTeX]
- Lundahl, C. , Wetterstrand, F. & Sundhäll, M. (2017). Att få sina bedömningar granskade: Lärares syn på de nationella provens syfte att främja likvärdig bedömning. Utbildning och Demokrati, 26 (2), 75-94. [BibTeX]
Artiklar, forskningsöversikter
- Harvey, F. & Teledahl, A. (2022). Characteristics of Collaborative Learning in Teacher Professional Development: A Systematic Review. Mathematics Teacher Education and Development, 24 (1), 72-95. [BibTeX]
Konferensbidrag
- Harvey, F. (2023). The process of creating a useful mediating artefact in a professional learning community. I: Paul Drijvers; Csaba Csapodi; Hanna Palmér; Katalin Gosztonyi; Eszter Kónya, Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13). Konferensbidrag vid 13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 13), Budapest, Hungary, July 10-14, 2023. (ss. 4940-4947). Alfréd Rényi Institute of Mathematics / ERME. [BibTeX]
- Harvey, F. & Teledahl, A. (2019). Teacher Professional Development and Collegial Learning: A literature review through the lens of Activity System. I: Jankvist, U. T., Van den Heuvel-Panhuizen, M., & Veldhuis, M., Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Konferensbidrag vid 11th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME11), Utrecht, the Netherlands, February 6-10, 2019. (ss. 3331-3338). Utrecht: Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University and ERME. [BibTeX]
Licentiatavhandlingar, sammanläggningar
- Harvey, F. (2021). Kollegialt lärande i matematik: Ett verksamhetsteoretiskt perspektiv. Lic.-avh. (Sammanläggning) Örebro: Örebro University. [BibTeX]
Manuskript
- Harvey, F. & Teledahl, A. Characteristics of Professional Learning Communities in Mathematics : A SystematicReview. [BibTeX]
Rapporter
- Andersson, E. , Halvarsson Lundkvist, A. , Harvey, F. , Nilsson, P. , Rex, M. , Rudsberg, K. , Sundhäll, M. , Teledahl, A. & et al. (2019). Kollegialt Lärande i Örebros Skolor – KLÖS-projektet: Hur kan lärares kollegiala lärprocesser stödjas i syfte att skapa hållbara strukturer för utvecklingsarbete?. Örebro: Örebro universitet. [BibTeX]
- Lundahl, C. , Bonnevier, J. , Arensmeier, C. , Borgström, E. , Lennqvist-Lindén, A. , Nilsson, P. , Sundberg, B. , Sundhäll, M. & et al. (2016). Nationella proven i grundskolans årskurs 6 och 9: En uppföljning av lärares, rektorers och elevers uppfattningar om proven. Stockholm: Skolverket (Skolverkets rapport 447). [BibTeX]