Så påverkas campus av den stora matematikkonferensen 20 – 22 mars

Logotype för Matematikbiennalen.

Över 1 500 personer väntas till campus Örebro till den stora Matematikbiennalen.
Många salar är bokade för biennalen – och även studieplatser, parkeringar och de två största restaurangerna kommer att påverkas.
Här är de viktigaste förändringarna att känna till.

Biennalen pågår den 21 - 22 mars, men redan den 20 mars börjar förberedelserna att påverka många verksamheter. För en del av studenterna är undervisningen flyttad till andra dagar eller sker digitalt, eftersom många föreläsningssalar är uppbokade.

Så här påverkas verksamheterna på campus Örebro:

Restaurangerna: De stora restaurangerna Kraka och Forum kommer att vara abonnerade.

Det går fortfarande att hämta matlådor på Kraka, men sittplatserna kommer att vara bokade. I stället hänvisas till restaurang Eat i Teknikhuset, som kommer att ha fler sittplatser än vanligt. Där gäller även Krakas förbetalda kort och kuponger.

Övriga restauranger och caféer har öppet som vanligt.

Studieplatser: I Långhuset, Teknikhuset, Forum och Prisma kommer många av studieplatserna att vara reserverade eller användas som utställningsytor.

Särskilda öppettider: Vissa av våra byggnader kommer att ha särskilda öppettider under konferensen.

Parkering: När vi anordnar konferenser eller mässor brukar det vara parkeringen framför Långhuset som fylls först. Blir det trångt där finns andra p-platser i närheten.

Totalt finns cirka 1 500 parkeringsplatser runt universitetet, till exempel vid Tybblelundsvägen bakom Musikhögskolan eller längs Åstadalsvägen. Här kan du läsa mer om våra parkeringar.

Busstrafiken: När konferensdeltagare ska förflytta sig från hotellen i centrum till Almby kan det bli trångt på vissa bussavgångar. Biennalen invigs på torsdag den 21 mars klockan 10.00. På torsdagen avslutas de sista föreläsningarna 17.00. På fredag den 22 mars är det föreläsningar mellan 9.00 och 15.10.

TV-inspelning: Utbildningsradion filmar många av föreläsningarna, så den som vill kommer senare att kunna se dem i Kunskapskanalen.