Framgång för ekonomistudenter på tävling i marknadsföring
Fyra studenter från civilekonomprogrammet och ekonomiprogrammet vid Örebro universitet har varit med på marknadsföringstävlingen International Marketing Week vid Hochschule Heilbronn i Tyskland. För två av dem, Marcus Mattsson och Maria Nylén, gick det särskilt bra då de var med i de vinnande lagen.
- Jag tycker veckan var helt fantastisk, berättar Marcus Mattsson som går sin sjätte termin på civilekonomprogrammet och var en av deltagarna från Örebro universitet. Det var en perfekt balans mellan att jobba med ett utmanande case och samtidigt socialisera i diverse sociala aktiviteter. Det man främst tar med sig hem är alla de sociala kontakter och nya vänner som man har fått och det fantastiska utbytet med studenter från andra länder.
Nätverk
International Marketing Week är ett nätverk mellan elva europeiska universitet i Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Lettland, Nederländerna, Österrike och Spanien. Under en vecka inbjuds studenter att delta i en marknadsföringstävling för en viss produkt och varumärke. Det kan exempelvis handla om en logotyptävling, att arbeta fram ett marknadsföringskoncept eller kampanj. Studenterna från en rad olika länder får här arbeta tillsammans i en internationell och kreativ miljö. Årets tävling hade bilmärket Mercedes-Benz som värd.
Deltagarna från Örebro universitet var Marcus Mattsson, Maria Nylén, Jimmy Jillefors och Robin Gerbino. Marcus Mattsson var med i det lag som vann pris för bästa bidrag och Maria Nylén var med och vann pris för mest innovativa bidrag.