Löneutbetalning
Örebro universitet använder Danske Bank för löneutbetalning. För att få lönen insatt på ditt bankkonto anmäler du ditt kontonummer på Danske Banks hemsida.
Saknar Danske bank uppgifter om lönekonto betalas lönen ut via ett utbetalningskort som skickas hem till dig. Utbetalningskortet kan du sedan lösa in på din bank eller hos ombud för kuponginlösen.
Anmälan om ny betalningsmottagare
Innan du kan logga in och anmäla ditt lönekonto måste du registrera dig som ny betalningsmottagare för Örebro universitet.
- Gå till www.danskebank.se/lonetjanst
- Klicka på "Logga in" vid rubriken "Logga in till Lönetjänst"
- Klicka på länken Registrera dig här under rubriken Ny betalningsmottagare?
- Fyll i ditt personnummer, epost samt Örebro universitets kundnummer: 79154
- Läs och kryssa i att du samtycker till informationen kring personuppgifter
- Klicka på skicka.
Anmäla/Ändra ditt lönekonto
För dig som har e-legitimation (t.ex. mobilt bank-id)
- Gå till www.danskebank.se/lonetjanst
- Klicka på "Logga in" vid rubriken "Logga in till Lönetjänst".
- Välj vilket BankID du vill använda, följ de instruktioner som kommer upp för att logga in.
- Gå till rubriken "Min profil" och klicka på visa/lägg till i rutan "Kontouppgifter". Här registrerar du ditt bankkonto. Glöm ej att spara.
För dig som inte har e-legitimation
- Fyll i blanketten "Konto för löneinsättning Danske Bank svenskt bankkonto" alternativt "Danske Bank överföringsuppdrag utländskt bankkonto "som du hittar på Inforum.
- Ladda upp blanketten till lönesupport: https://cloud.oru.se/s/jjmndKQKzaaRABb
Mer information
Blanketten "Konto för löneinsättning Danske Bank"
Blanketten "Konto för löneinsättning utländskt bankkonto Danske Bank"
Skatt och skattsedel
Du som är nyanställd ska så snart som möjligt skicka din preliminära skattsedel till lönesupport. Lättast laddar du upp den via: https://cloud.oru.se/s/jjmndKQKzaaRABb