Supporttekniker till avdelningen för Digitalisering och IT

Tillsvidareanställning
Heltid
Ansök senast
Ansök

Ref nr: ORU 2.1.1-04808/2024

Örebro universitet är ett lärosäte präglat av utveckling och arbetar för att vara en attraktiv studie- och arbetsplats där studenter och medarbetare känner glädje och stolthet. Vi har visionen att vara ett framstående universitet för en kunskapsbaserad samhällsutveckling. Avdelningen för Digitalisering och IT är ett professionellt och viktigt stöd i det fortsatta arbetet framåt. Vi hoppas du vill bli en del av oss och söker jobbet som supporttekniker.

Teknisk och administrativ personal

Bakgrund

Du kommer att arbeta i en organisation med en inspirerande miljö och med en öppen och kommunikativ kultur. IT-avdelningen består i dagsläget av drygt 45 medarbetare fördelade inom enheterna IT-service, Drift, infrastruktur och systemutveckling samt digital styrning och utveckling. Du blir en del av ett kompetensstarkt team där samarbete och arbetsglädje är viktiga komponenter.

Örebro universitet är ett framstående universitet som bidrar till en kunskapsbaserad samhällsutveckling. Här är vi med och skapar framtiden genom internationellt konkurrenskraftig forskning och erbjuder professionsinriktade utbildningar som tillhör landets bästa. En nära koppling mellan utbildning, forskning och samverkan är utgångspunkten för hela verksamheten. Här finns cirka 1 650 anställda, 470 doktorander och 16 000 studenter. Idag rankas Örebro universitet bland de 500 främsta i världen.

Arbetsuppgifter

I rollen som supporttekniker kommer du att ha fokus främst på på-platsen support, och du kommer att vara den främsta kontakten för våra användare när det gäller tekniska problem och behov. Du kommer att ansvara för att leverera och installera nya datorer och kringutrustning direkt till anställda och i våra datorsalar, samt felsöka och lösa tekniska problem på plats. Arbetsuppgifterna innefattar även att:

  • Ge direkt support till anställda och studenter på plats
  • Hantera mottagning, uppackning och registrering av IT-produkter
  • Utföra installation av datorer och annan hårdvara
  • Säkerställa att inventarieregistret är uppdaterat
  • Planera och genomföra leveranser av hårdvara
  • Hantera livscykelhantering av hårdvara
  • Upprätta och förbättra rutiner för hantering av IT-produkter
  • Göra enklare beställningar av hårdvara

Du kommer också att vara en del av vår servicedesk och hjälpa användare vid vår besöksdisk, samt hantera ärenden via telefon och vårt ärendehanteringssystem.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • God erfarenhet av IT-support till användare via ärenden och på plats
  • Erfarenhet av installation och leverans av datorer
  • Hög känsla för ordning och reda samt ett strukturerat arbetssätt
  • Erfarenhet av felsökning och problemlösning gällande datorer, programvaror och mobiltelefoner
  • Erfarenhet av installation av programvara
  • Goda kunskaper i MS Office 365
  • Generell kunskap om både PC och Mac
  • Goda kunskaper i svenska och engelska

Arbetet är i hög grad serviceinriktat och sker i nära samverkan med kollegor och användare. Vi söker dig som är ambitiös, strukturerad, ansvarstagande och lättlärd. Du är en öppen och lyhörd person som har förmågan att kommunicera kring problem och lösningar. Vi söker dig som vill vidareutvecklas och drivs av nya utmaningar. Det är viktigt att du har ett lösningsfokuserat helhetsperspektiv på den verksamhet vi bedriver.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, din förmåga att arbeta självständigt såväl som i grupp, samt din förmåga att relatera till människor på ett sätt som inger förtroende. Vi förväntar oss att du är flexibel och öppen för förändring samt har förmågan att anta ett kvalitetsmedvetet och ansvarsfullt tillvägagångssätt för dina uppgifter. Du ska ha god kommunikationsförmåga muntligt och skriftligt, både på svenska och engelska.

Information

Anställningen är tillsvidare på 100%. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning och i förekommande fall provanställning.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av enhetschefen för IT-Service, Towe Johansson 019-30 10 74, e-post: towe.johansson@oru.se eller enhetschef för Drift, infrastruktur systemutveckling, Jonas Ljudén 019-30 30 60, e-post: jonas.ljuden@oru.se.

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Ansökan

Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:

  • Personligt brev
  • CV
  • Kopior av relevanta betyg/intyg

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska och danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2024-08-05. Välkommen med din ansökan!

Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.