Handelshögskolan vid Örebro universitet

Stipendium - "Trainee" på Nordea 2023

Handelshögskolan vid Örebro universitet har tilldelats ett stipendium från Nordea.

Stipendiet är avsett för dig som studerar finans på avancerad nivå och antingen har nationalekonomi eller företagsekonomi som huvudämne.

Stipendiet är i form av en vecka som trainee på Nordeas huvudkontor i Stockholm. Under denna vecka får Du bland annat praktisera på avdelningen Nordea Markets som är marknadsledande, där man jobbar med bankens makroekonomiska analyser och bedriver ränte- och valutahandel samt ger rådgivning kring riskhantering och portföljförvaltning.

Stipendiet delas ut som en premiering av goda studieresultat och ska vara en uppmuntran till vidare studier inom finans. Du blir inte nominerad till stipendiet utan ansöker själv.

Ansökan lämnas till Britta Fredriksson,britta.fredriksson@oru.se, studievägledare vid Handelshögskolan, senast 31 mars 2023.

Mer information om stipendiet