IDA-rapporter
No.1 Beckne, R. (1966). En analys av data från elevenkäter.
No.5 Olofsson, B. (1969). Självdeklarerad brottslighet bland pojkar i grundskolans årskurs 9.
No.6 Adebäck, B. (1969). Sociala relationer i skolan. Del I. Undersökningens uppläggning.
No.7 Adebäck, B. (1969). Sociala relationer i skolan. Del II. Hemmiljö och familjerelationer. Del 1
No.7 Adebäck, B. (1969). Sociala relationer i skolan. Del II. Hemmiljö och familjerelationer. Del 2
No.8 Gagnerud, S. (1969). Självvärdering och beteende.
No.9 Johansson, G. (1970). Katekolaminutsöndring och beteende i skolmiljö.
No.10 Nygren, A. (1970). Social differentiering vid Örebro grundskolor.
No.12 Bergman, L.R. (1971). Some univariate models for making inferences about change.
No.14 Henricson, M. (1971). Tonåringars normer och normklimat. Del 1
No.14 Henricson, M. (1971). Tonåringars normer och normklimat.Del 2
No.15 Crafoord, K (1972). Symptom eller ålderstypiskt beteende? En studie av 15-åriga flickor.
No.16 Elg, L. (1972). Kreativitet och högre studier I: Bakgrund och undersökningsvariabler.
No.18 Beckne, R. (1973). Studieavbrott i gymnasieskolan.
No.20 Beckne, R. (1973). Studieavbrott i gymnasieskolan. Gymnasieelevers syn på sin skola.
No.24 Elinder, A. (1974). Kreativitetsdata från årskurs 9 i Örebro grundskolor 1971.
No.25 Andersson, N.-G. (1974). Tonårsflickors situation. Intervjustudie av 14-15 åriga flickor.
No.26 Broman, A. (1974). Betyg som prestationsmått. En analys av betygen i åk 3, 6, 8, och 9.
No.27 Hirsch, C.-J. (1974). Kreativitetens roll vid val av utbildning och yrke.
No.30 Söderberg, S. (1975). Tonårspojkars kunskaper och attityder rörande brott.
No.31 Samren, E. (1975). Genomgången gymnasieskola - vid en skiljeväg.
No.32 Fredriksson, K (1975). Lagbrott och kamratrelationer hos tonårspojkar.
No.33 Wandahl, c. (1975). Studie- och yrkesval på gymnasiets tre- och fyraåriga linjer.
No.34 Lindroth, G. (1975). Studiekarriärer i grundskolan och gymnasieskolan.
No.36 Svenonius, U. (1976). EEG och anpassning. Del II.
No.39 Brumark, L. (1977). Barn med bristande baskunskaper i svenska. En uppföljningsstudie
No.40 Zettergren, P. (1977). Kamratstatus och livssituation. En studie av barn i 11-års åldern.
No.43 Magnusson, D. (1978). Methodology and strategy problems in longitudinal research.
No.44 Ekehammar, B., & Larsson, M. (1979). Yrkesvarderingar i gymnasiet.
No.45 Zettergren, P. (1979). Kamratstatus och livssituation i ett flerårigt perspektiv.
No.46 Kvist, B., & Söderlund, G. (1979). Hur ser 15-åringar på olika yrken?
No.47 Karlsson, B.E. (1979). Frikyrkomiljö som påverkansfaktor.
No.48 Beckne, R. (1981). Studieavbrott i gymnasieskolan.
No.49 Andersson, T., Magnusson, D., & Dunér, A. (1983). Livssituationen i tidig vuxenålder.
No.50 Bergman, L.R, & Magnusson, D. (1983). The development of patterns of maladjustment.
No.52 Backenroth, G., & Magnusson, D. (1983). Några basresultat från vuxenintervjun i 27-års åldern.
No.60 Lagerstrom, M. (1984). Prolaktin - en litteraturöversikt 1980-1983.
No.63 Stattin, H, Magnusson, D., & Reichel, H (1986). Criminality from childhood to Adulthood.
No.65 Crafoord, K (1986). Flickproblem och problemflickor i tidiga tonåren.
No.72 Publications 1961 - 2000. (2000).
No.78 Crafoord, K, & Magnusson, D. (2001). Symptom questionnaire: Early adolescence. Female version.
No.83 Daukantaite, D., & Bergman, L.R (2003). Components of subjective well-being in Swedish women.
No.92 Lindfors, P., & Nilsson, T.K. (2009). Details om biomarkers added to the IDA database in 2006.
No. 94. Magnusson, D. (2012). The longitudinal Örebro project: IDA.