Sessioner
Session 1, onsdag 13 november klockan 14.10-15.00 |
|
1 A, Sal P200 OBS: Ändrad sal |
1 B, Hörsal P1 OBS: Ändrad sal |
Newly arrived parents and collaboration in Swedish school – an interactionally and ethnomethodologically inspired analysis of proposed collaborative alliances and triads |
A Change of Interpersonal Relational Capital: Achieving equity through mentoring relationshipsand homework activitie En elevcentrerad arbetsmodell för att |
Session 2, torsdag 14 november klockan 10.45-12.00 |
||
2 A, Hörsal P1 OBS: Ändrad sal |
2 B, Sal P103 OBS: Ändrad sal |
2 C, Sal P201 |
Upptäcka tidiga matematiksvårigheter Elevers mening(ar) av inkludering i matematik–implikationer för praktiken |
Lämpliga lässtrategier - en förutsättning för att bli inkluderad i matematikundervisningen |
Ett pedagogiskt utvecklingsprojekt omprogramöverskridande samarbete mellan specialpedagog-och socionomprogrammet vid Örebro universitet kring samverkan, inkludering och elevhälsa Elevassistenters arbete med elever i behov av särskilt stöd en förutsättning för inkludering Exkludering som möjlighet och utmaning |
Session 3, torsdag 14 november klockan 13.00-14.15 |
|
3 A, Hörsal P1 OBS: Ändrad sal |
3 B, Sal P201 OBS: Ändrad sal |
To Include the invisible –a study of what PE practice Becomes in classes where pupils (age 10-11) with Neurodevelopmental Disorders are Integrated Gymnasieelevers och skolpersonals erfarenheter och förståelse av inkludering Elevernas upplevelse av behov av anpassningar i gymnasieskolan |
Kollegialt samarbete kring inkluderande arbete Inkluderande lärmiljöer – ett sätt att främja elevers närvaro i skolan Utveckling av inkluderande lärmiljöer på en F-6 skola |