Dag 3, 6/5 2022, 10:30-11:55

  Rum: P216 Rum: P257 Rum: P258 Rum: P261 Rum: P243
10:30-10:55 Melander
Bättre och bättre dag för dag? En jämförelse mellan svenska handläggares åsikter om EU-texter 1999 och 2020
Engblom & Westman
Faktatexter på lågstadiet
Holmlund
OV-ledföljd i fornsvensk dialog: Talaren, skrivaren och den flerspråkiga staden
Gustafsson & Brylla
”Heja Jimmie!” Sverigedemokratiska supportrar i sociala medier
Nord m.fl.
Att paketera ett språkstöttningsbehov. Idealstudenten i webbtexter från svenska språkverkstäder
11:00-11:25 Rahm & Enell-Nilsson
Genremönster i Ministern har ordet – Regeringar rapporterar om statligt ägda bolag
Hallesson
Momsfordring, mjukglödgning och markerad kragbrukt – Ämnesspråk i gymnasietexter
Håkansson, Stymne, Svedjedal & Östman
Som om. Stil och struktur hos komparativa subjunktionsfraser med konditional bisats
Björkquist
Nyheter i förhandling: SVT:s nyhetsartiklar och deras Facebookkommentarer
Larsson
Svenskt akademiskt språk betraktat ur ett flerspråkighetsperspektiv inom en förskollärarutbildning
11:30-11:55

 

Engblom & af Geijerstam
Vad relevantgörs som viktigt i tidigt skrivande i årskurs 1 och 2? Analys av kritiska händelser
Lindgren, Bendegard & Palmér
Fundamentsdubblering med så hos 9-åringar: effekter av modalitet och genre, typ av adverbialuttryck samt fundamentslängd
Randahl & Johansson
Professionsspråk på Facebook
Bellander, Maljan & Nelson
Reflektioner i L2-studenters akademiska skrivande: En analys av texter skrivna inom utländska lärares vidareutbildning (ULV)