Dag 3, 6/5 2022, 10:30-11:55
Rum: P216 | Rum: P257 | Rum: P258 | Rum: P261 | Rum: P243 | |
10:30-10:55 | Melander Bättre och bättre dag för dag? En jämförelse mellan svenska handläggares åsikter om EU-texter 1999 och 2020 |
Engblom & Westman Faktatexter på lågstadiet |
Holmlund OV-ledföljd i fornsvensk dialog: Talaren, skrivaren och den flerspråkiga staden |
Gustafsson & Brylla ”Heja Jimmie!” Sverigedemokratiska supportrar i sociala medier |
Nord m.fl. Att paketera ett språkstöttningsbehov. Idealstudenten i webbtexter från svenska språkverkstäder |
11:00-11:25 | Rahm & Enell-Nilsson Genremönster i Ministern har ordet – Regeringar rapporterar om statligt ägda bolag |
Hallesson Momsfordring, mjukglödgning och markerad kragbrukt – Ämnesspråk i gymnasietexter |
Håkansson, Stymne, Svedjedal & Östman Som om. Stil och struktur hos komparativa subjunktionsfraser med konditional bisats |
Björkquist Nyheter i förhandling: SVT:s nyhetsartiklar och deras Facebookkommentarer |
Larsson Svenskt akademiskt språk betraktat ur ett flerspråkighetsperspektiv inom en förskollärarutbildning |
11:30-11:55 |
|
Engblom & af Geijerstam Vad relevantgörs som viktigt i tidigt skrivande i årskurs 1 och 2? Analys av kritiska händelser |
Lindgren, Bendegard & Palmér Fundamentsdubblering med så hos 9-åringar: effekter av modalitet och genre, typ av adverbialuttryck samt fundamentslängd |
Randahl & Johansson Professionsspråk på Facebook |
Bellander, Maljan & Nelson Reflektioner i L2-studenters akademiska skrivande: En analys av texter skrivna inom utländska lärares vidareutbildning (ULV) |