Rapporter i pedagogik
Publikationer i serien Rapporter i pedagogik utgör i regel dokumentation av en enskild och avslutad forskningsverksamhet eller slutrapportering av forskningsverksamhet som tidigare dokumenterats i en eller flera arbetsrapporter.
Bedömning för alla? En SMART forskningsöversikt över specialpedagogiska behov och kunskapsbedömning
Anna Öhman, (2022:26)
You have to change your whole system every second of your life. Contextual factors in adult foreign language learning
Megan Case, (2021:25)
Critiques of Western Modernity in Environmental and Sustainability Education and Global Citizenship Education a Research Review
Marta da Costa, (2021:24)
Humanistiska och samhällsvetenskapliga perspektiv på bildning och hållbar utveckling
Magnus Boström, Christian Lundahl & Johan Öhman, (2020:23)
Transaktionella analyser av undervisning och lärande
Pernilla Andersson, (2019:22)
Att undervisa om barns mänskliga rättigheter i förskolan och skolan. Utbildningens syften, innehåll och arbetsmetoder (sve)
Teaching children’s human rights in early childhood education and school. Educational aims, content and processes (eng)
Ann Quennerstedt, (2019:21)
Sär-skild folkhögskolepedagogik? Erkännandets didaktik i Folkhögskolor
Sam Paldanius, (2014:20)
Implementering av utbildning för hållbar utveckling. Relationen mellan normstödjande strukturer och studerandes moraliska lärande
Johan Öhman, (2014:19)
Värdepremisser i främjande och förebyggande program i skolan
Andreas Bergh, Anna-Lena Englund, Tomas Englund, Ingemar Engström och Karin Engström, (2013:18)
Hur realisera värdegrunden? Historia, olika uttolkningar - vad är 'värdegrundsstärkande'?
Anna-Lena Englund och Tomas Englund, (2012:17)
Folkhögskolans praktiker i förändring II
Bernt Gustavsson & Gunnel Andersdotter, 2010:16
Initiativ och följsamhet i klassrummet
Moira von Wright, 2010:15
Lärares kontakter och samverkan med föräldrar
Lars Erikson, 2009:14
Mångkulturella aspekter på språkundervisningens kommunikativa praktiker - En konferensrapport
Ulrika Tornberg (red), 2006:13
Medelsta-matematik III. Eleverna räknar
Arne Engström & Olof Magne, 2006:12
Att bryta ny mark. Kvinnors bruk av läroverkslärarutbildning omkring 1900
Kerstin Skog-Östlin, 2005:11
Jämnårigsocialisation i svensk skola
Anna-Lena Englund, 2005:10
Föreställningar om folkbildning. En organisationsdidaktisk och filosofisk belysning av olika bildningsideal
Kjell Gustavsson, 2005:9
Five Professors on Education and Democracy. Inaugural Lectures 1999-2003
Tomas Englund (red) 2004:8
Democracy and Participation - A Challenge for Special Needs Education in Mathematics
Arne Engström (red) 2004:7
Educational Policies. Implications for equity, equality and equivalence
Lázaro Moreno Herrera & Guadalupe Francia (red) 2004:6 (abstract)
Lärare på väg mot den tredje moderniteten? En studie av LTG-lärares förhållningssätt i relationen teori-praktik under perioden 1979-2001
Kajsa Falkner, 2003:5 (abstract)
Medelsta-matematik - Hur väl behärskar grundskolans elever lärostoffet enligt Lgr 69, Lgr 80 och Lpo 94?
Arne Engström & Olof Magne, 2003:4 (abstract)
Decentralization and Centralization Policies in Education in Europe - Current Trends and Challenges
Lázaro Moreno Herrera & Guadalupe Francia (red) 2002:3 (abstract)
Lærerutdanningen - Kommentarer fra en kritisk venn
Gunnar Handal 2001:2 (abstract)
Svenska, finska och estniska tioåringars syn på sin tillvaro.
Bert Stålhammar 2000:1 (finns ej i text)